Dr. Aelbrecht heeft zijn praktijk in België sinds 1 september gestopt, hierdoor kan hij zich volledig focussen op zijn residentiële kliniek in Spanje, Marnes genaamd. Alle inlichtingen over Marnes kan je vinden via www.marnes.com

De praktijk in België wordt op dit moment waargenomen door dr. Koen De Waegenaere, te bereiken via 0478/ 55 07 72 of via koen@praktijkvoorenergieenvitaliteit.be

De praktijk in België wordt op dit moment waargenomen door dr. Koen De Waegenaere, te bereiken via 0478/ 55 07 72 of via koen@praktijkvoorenergieenvitaliteit.be

The science of recovery

Dokter Peter Aelbrecht werd in 1999 zelf het slachtoffer van een ernstige burn-out wegens een te drukke praktijk. Toen hij zelf op zoek ging naar een oplossing, ontdekte hij dat er weinig goede therapeutische modellen bestonden om energieproblemen zoals CVS, fibromyalgie, burn-out en depressie aan te pakken. Hij ging op zoek en volgde verschillende opleidingen in binnen- en buitenland om uiteindelijk een nieuw behandelmodel te ontwikkelen. In dit model staat de patiënt zelf centraal (en niet de klacht). Bij de behandeling vertrekt hij vanuit een holistische visie omdat naast lichamelijke factoren, ook steeds mentale en emotionele onevenwichten een belangrijke rol spelen bij het tot stand komen van ziekteprocessen.

De verschillende deelaspecten van de behandelingen worden zodanig op elkaar afgestemd dat zij een geheel vormen dat krachtiger is dan de som van de verschillende aparte behandelingen.

Dr. Aelbrecht schreef de volgende boeken over deze problematiek:

ENERGIEPROBLEMEN

Steeds meer mensen hebben de dag van vandaag te kampen met ernstige energieproblemen. Denk hierbij aan klachten zoals het chronisch vermoeidheidssyndroom (CVS), fibromyalgie, burn-out en depressie. Speciaal voor hen biedt de aanpak van dr. Aelbrecht reële perspectieven op beterschap.

CHRONISCHE PIJNPROBLEMEN

Chronische pijnproblemen zoals fibromyalgie, reumatische aandoeningen, artrosepijnen en neurologische pijnen worden op een zo conservatief en natuurlijk mogelijke wijze behandeld met behulp van o.a. bio-punctuur, neuraaltherapie, voeding, voedingssupplementen en specifiek gerichte manuele therapie.

PREVENTIE

Primaire preventie
Naast het behandelen van energieproblemen bieden wij eveneens een begeleidingsprogramma voor die mensen die in de toekomst ziekte- en levenskwaliteitsproblemen willen voorkomen.

Secundaire preventie
Sommige patiënten hebben al een ernstige ziekte doorgemaakt, zoals bvb. Hart- en vaatziekten of kanker. Nadat de eerste belangrijke stappen naar genezing toe zijn genomen, kan er via een secundaire preventiebegeleiding gezorgd worden voor het verminderen van de kans op herval of verdere vermindering van de levenskwaliteit.

HEALTHY-AGEING

Wie zijn kansen op een kwalitatief lang leven wil verhogen en de veroudering wil vertragen, kan bij ons terecht voor een onderbouwde aanpak. Voor alle problemen in verband met de fysieke en mentale gezondheidsaspecten van veroudering wordt steeds in samenspraak met de patiënt naar een geschikte oplossing gezocht.

ALGEMENE AANPAK

Na een grondige vraagstelling, een fysiek onderzoek en een bloed- en urineanalyse wordt elke patiënt geëvalueerd en behandeld vanuit een holistische en geïndividualiseerde aanpak. Om tot een beter resultaat te komen, is het verder ook belangrijk dat de patiënt een beter inzicht krijgt in zijn levensstijl en dat hij de nodige aanpassingen maakt (voeding, beweging,…). We bieden ook interactieve workshops aan, waar patiënten veel leren over zichzelf en hun problematiek.